– 15 trackov

– dobré beaty, zaujímavé flowy (ale je ich málo), nudné texty

– spojenie trapu, boom-bapu, rocku

– niektoré pesničky sú nekonzistentné, 3 minúty sa v nich neudeje nič zaujímavé

– väčšina hostí ma nudné slohy, niektoré sa dokonca nachádzajú na samom konci pesničky

– featy: Moby, T.I., Kid Cudi, FKA twigs, Skepta, Kodak Black, Juicy J, French Montana, Frank Ocean

Rok 2018 sľuboval veľké veci na americkej rapovej scéne. Jedným z týchto sľubov bol aj nový a dlho očakávaný album od A$APa Rockyho. Všetci sme vedeli, že raz to prísť musí a rovnako ako tebe verili rodičia že tento rok sa už naozaj zlepšíš v škole, my sme verili Rockymu že nás poctí novým projektom, ktorý by splnil naše očakávania. Po troch rokoch sme sa nakoniec (na rozdiel od tvojich rodičov) konečne dočkali svojho a 25. mája 2018 sme dostali možnosť si vypočuť to, na čom sa celý ten čas pracovalo.

A$AP Rocky, vlastným menom Rakim Mayers je jeden z mála na New Yorkskej scéne, čo naozaj stoja za to. Od prvého mixtejpu Live. Love. ASAP sme mali množstvo času si uvedomiť, že Rakim to myslí vážne a vie čo chce. Nikto sa so mnou nebude hádať ak poviem, že to bol práve on, čo priniesol “módu” do hip-hopu. Ak teda odhliadneme od Lil B-ho, ktorému sa nepodarilo presadiť nosenie ženských šiat a nohavíc, bol A$AP prvým módnym trendsetterom globálnych rozmerov v rape. Áno, aj tvoj obľúbený raper mu vďačí za to, že dnes v klipoch môže flexiť grills.

Testing však nieje to, čo sme dúfali že bude (teda minimálne nie to, v čo sme dúfali u nás v redakcii). Po predošlých dvoch úspešných projektoch by si človek pomyslel, že marketér ako Rocky bude vedieť čo jeho fanúšikovia chcú. Namiesto ťažkých punk-trapových bangrov do klubov sme dostali akýsi nekonzistentný guláš, ktorý nebyť beatov, bol by nevýznamný a zabudnuteľný.

Aj napriek môjmu zrejmému pohoršeniu však musím poznamenať, že je tu niekoľko vecí, ktoré album nesú a robia z neho niečo počúvateľné. Hlavnú úlohu tu hraje hlavne produkcia. Určite všetci poznáme aspoň jedného človeka, ktorý sa zubami-nechtami drží boom-bapu že? Ak nie, máš šťastie. Každopádne aj takýto typ človeka by si mohol prísť na svoje keďže celý projekt je viac-menej zmes trapu a boom-bapu so štipkou rocku v pozadí.  Tracky ako Distorted Records, OG Beeper a Tony Tone sú presne typy pesničiek, ktoré si rok 2018 vyžaduje a je škoda že sa Rocky rozhodol vydať sa prevažne inou cestou.

Prednes je taktiež jedným zo svetlejších bodov albumu. Nasekané kadencie s premyslenými viac-násobnými druhmi rýmov nepochybne patria do “A$AP Rocky starter pack”. Pesnička Changes by bola vhodným príkladom, kde okrem takého klasického piatkového spomínania na bývalé máme možnosť zachytiť bary ako “She pussy popped to Iggy Pop” čo celkom dosť vystihuje spôsob, akým sa Rocky so svojimi veršami hrá.

Kameň úrazu však nastáva presne v tom. Podobných “slovných hračiek” sa na albume veľmi nedočkáme a až na pár výnimiek, sa väčšina textov točí okolo toho ako mi práši priateľku, mamu alebo rapovú scénu. Pesničky ako Brotha Man a Calldrops sú tak zabudnuteľné a bezkonzistentné (áno, je to slovo),  že tam nemajú čo robiť. Fakt mi vŕta v hlave, prečo by si interpret prvej ligy bral na feat rapera ako French Montana?! Gunz n Butter je zhrnutie všetkého, o čom hovorím: zabudnuteľný beat, feature, ktorému chýba kreativita a flow ktorý pesničku nikam nevedie. Celých tri a pol minúty sa cítim tak, akoby som počúval demo verziu nápadu, ktorý má síce potenciál, ale chcelo by to ešte kus roboty.

Keď už hovoríme o hosťoch, ani tým sa vôbec nepodarilo zažiariť. Juicy J sa tu zjavne snažil najmenej. Nieje v tom bohužiaľ sám a veľké množstvo pozvaných umelcov sa tu vôbec nesnažilo. Je dokonca aj dosť možné, že si to sám Rocky uvedomoval, keďže veľká časť z featov sa nachádza až na koncoch pesničiek. Čo by bolo mimochodom pochopiteľné rozhodnutie iba vtedy, ak by nás chcel naozaj iba ušetriť trápenia.

Changes a Praise the Lord sú dve najoriginálnejšie tracky ktoré sme od Flacka dostali. Distorted Records je fantastický track do klubu a prial by som si, aby bol dlhší. Purity s Frankom Oceanom je rovnako tak highlight albumu. Tu sa Rocky dosť výrazne Frankom inšpiroval, o čom svedčí množstvo reverbu a voľba beatu. O chémii medzi nimi sme sa už presvedčili minulý rok na skladbe RAF, ktorá bola pre minimálne pre mňa, jedna z najlepších toho roku vôbec.

Ak to mám zhodnotiť, nieje to úplná pohroma. Dalo sa to však zrobiť lepšie. Je zjavné, že sa Rocky pokúšal opustiť svoj štýl a otestovať, kam by sa ešte dali hranice posunúť. Voľba nedržať sa trendov môže v konečnom dôsledku kľudne znamenať aj to, že sa Testing nakoniec zapíše k albumom ako je Rodeo od Travisa alebo Playboi Carti od Cartiho. Tu však záleží od kontextu, v akom sa bude scéna nachádzať v budúcnosti. Momentálne A$AP pádluje proti prúdu. Jeden by  ale mohol argumentovať, že si len nadbieha na vlnu.

Obľúbené tracky: Changes, OG Beeper, Distorted Records, ASAP Forever

Najmenej obľúbené tracky: Calldrops, Hun43rd, Brotha Man

Celkové hodnotenie: 5/10Rada pre raperov: Vždy sa snaž pracovať s napätím. Nauč sa ho počas slohy stupňovať a počas refrénu uvolniť. Nikoho nebaví čakať pol života na vyvrcholenie. Ak vieš, čo tým myslím.

Čo hovoríš ty na Testing od A$APa Rockyho? Súhlasíš? Nesúhlasíš? Myslíš si, že som debil? Daj nám vedieť do komentárov.

+